شیشه های عینک

زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
146
شیشه های عینک

نکته مهم پس از توجه به شاخص حفاظت عینک، شیشه های آن است. ماده‌ی بکار رفته در ساخت آنها، مشخصات فنی و حتی رنگ شیشه‌ها از جمله نکات مهم برای انتخاب صحیح و مناسب یک عینک است.

موادی که در ساخت شیشه‌ی عینک به کار می‌رود، شاید با چشم غیر مسلح یا حتی لمس ساده قابل تشخیص و شناسایی نباشد اما بدیهی است که عینک‌ها از انواع مختلفی از شیشه ساخته می‌شوند. با پیشرفت در عرصه فناوری، تولیدکنندگان موفق به ساخت شیشه‌های به مراتب سبک‌تر، محکم‌تر و به‌خصوص مقاوم‌تر در برابر ضربه و خش شده‌اند.

شیشه از جنس مواد معدنی: این نوع از شیشه‌ها با جدیداً کمتر در بازار یافت می‌شوند. اگر این جنس از شیشه ها برای عینک دید خوبی را ارائه دهند، از رنگ مناسبی برخوردار باشند و همزمان مقاومت بالایی را در برابر خش داشته باشند، سنگین و شکننده نیز خواهند بود؛ به همین دلیل است که به تدریج در حال کمتر شدن فروش عینک با این نوع شیشه در بازار هستیم.

شیشه از جنس مواد ارگانیک: این نوع از توانایی خوبی در فیلتر کردن امواج فرابنفش برخوردار است و تحت عنوان CR39 نیز نامیده می‌شود. اگرچه این مدل ممکن است در برابر خش زیاد مقاوم نباشد اما در عوض سبک‌تر بوده و در برابر ضربه از مقاومت خوبی برخوردار است که این دو ویژگی جزو کاربردهای مفید در زندگی امروزه به شمار می‌روند.

شیشه از جنس پلی‌کربنات: این جنس از شیشه بی‌عیب و نقص به نظر می‌رسد و امروزه بیش از پیش در ساخت عینک‌های آفتابی استفاده می‌شود و باید گفت که از مدل‌های دیگر بسیار مقاوم‌تر است؛ نازک و سبک بوده و در برابر اشعه فرابنفش نیز از چشمان محافظت خواهد کرد.

مدیر
چهارشنبه، 21 مهر 1400


دیدگاه شما

متن نظر شما(اجباری)*